vad hände 2008?

nu har jag kollat igenom min blogg lite grann, och mina tankar.

Januari: jag var tillsammans med alex fortfarande, innebandyn va väldigt ostabil just då. inte så många brydde sig om träningarna och vi va runt ca 6 pers på dom. ett tag trodde jag att laget skulle läggas ner, men vi kämpade på där..

februari: jag va i romme med laget och i åre med pappa, bror, hans kompis, alex och min farbror. vi hade en skit kul vecka ! (men gud vad allt känns länge sen) . jag minns också att jag började bli osäkrare på mig själv. och det va väl här jag började inse saker som jag tidigare inte vågat erkänna.

mars: jag började andvända musiken mer och mer. tack och lov för det ! det tog även slut med alex, och jag va tvungen att klara mig själv efter ett och ett halvt år i ett förhållande. det va jätte svårt, och jag vart typ knäpp? jag va på arbets interjuver för MP Games på gröna lund. jag fick jobbet! och det va utbildningar mm.. 91orna va på millas land också ! underbart mys.

april: vi spelade slutspel i mitt i cupen! det va en jobbigt period konstigt nog för mig med innebandyn. har aldrig varit så arg och ledsen. pappa och mamma stöttade väldigt mycket , och det va skönt! och mitt i allting så dök det upp besvärliga personer som bara ville förstöra mig. vi gick trots allt till final, och tog silver! allt var bara en jobbig månad!

maj: oj, det va en ganska händelserik månad kanske man ska säga ? hade börjat jobba mycket på mp. vi fick reda på i stortsätt att laget skulle läggas ner. det blev förkrossning innom mig! men det finns inte mycket man kunde göra. men jag visste inte riktigt vart jag ville med innebandyn heller! så jag försökte ta reda på det också. sen hade vi avslutning med laget på grönan! förstog då att jag inte ville släppa tjejerna :o
det blev en hel del bråk med 91 också !! det slutade med att jag och chrisse åkte ensama till brommagården . men vi hade det så sjuuukt roligt tillsammans! så jag kom närmare henne ! men sen löste vi problemen med ett stort snack. och så fyllde jag år också :)

Juni: jag började träffa micke. och jag vart galet kär. och så åkte vi till portugal med familjen, och det va så skönt att bara få åka iväg!

juli: jag insåg att den nivå som hässelby hade mig att erbjuda med innebandyn inte passade mig. jag ville något mer ! så jag va på min första prov träning för råsunda! det gick så bra så att jag bestämmde mig efter första träningen! så jag bytte lag! det va väldigt mycket blandade känslor då..

augusti: vi va på träningsläger på åland med zunda. sjukt jobbigt va det ! det va här min benhinneinflamation började komma också ! sen vart jag blond, hihi:)

septemper: det va också en jobbig månad! fick bekräftelse på att jag hade benhinneinflamation. och jag orkade  inte med det helt enekelt! jag kom allt närmare paj, och jag fick ett sms på låg nivå, så jag va nu singel. det va riktigt jobbigt, hade svårt med att komma över det.. men jag låtsades att det gick

oktober: i slutet av månaden åkte jag och lito till Taizé. tack och lov för det ! fick massvis med nya vänner, nya upplevelser och nya minnen . jag kommer aldrig glömma den resan!

november: kom hem från Taizé, och det mesta av månaden handlade mycket om resan! träffade människor som va med osv..

december: jag fick tydligt besked på att jag förlorat en vän. insett vilka som är mina närmaste vänner, och att kärlek är det jobbigaste som finns. vart förvirrad på alla sätt och vis ! och det jag aldrig trodde skulle kunna hända, hände.

det va väl det ! när jag tänker efter så har det varit ett väldigt jobbigt år för mig. jag ska ha ett bättre 2009. vi får se om jag lyckas. nyårsfirandet vart sjukt bra, så då borde väl mitt år också bli det ! men, det blir aldrig som man tänkt sig..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0