Gotland i mitt hjärta

"men nu står vi ju här, face to face med båten inprincip. vi är lixom påväg. väskan står packad där uppe, och jag sitter och funderar på vad det är jag glömt ! samtidigt backar jag lite. vad har vi gett oss in på ? är vi inte jävligt sjuka som gör det här ? jo, skulle jag säga om jag va någon annan. och så känner jag just nu. "

det va vad jag skrev dagen innan vi skulle åka. jag va rädd för vad jag hade gett mig in på. osäker på om allt skulle funka. hur boendet skulle vara, om jobbet skulle funka, om jag och chrisse skulle komma överrens , om vi skulle lära känna några och hur vi skulle klara oss utan allt.

boendet har varit perfekt ! vi hade inte kunnat hittat något bättre. jobbet då ? jag har aldrig trivts så bra på jobbet. hade det inte varit för kneippbyn hade jag aldrig fått jobba med så härliga människor som isa och andreas. dom är underbara och sjukt bra! jag och chrisse har kommit väääligt bra överrens. en vän som hon är unik. vi har delat allt nu ! och utan henne hade dom här två månaderna varit bortkastade. och nya vänner ? jag har fått grymt många nya vänner. vissa vänner för livet ! isa är grym ! henne kommer jag hålla kontakten läääänge med. vi har planerat utomlandsresa när nikki fyller 18. nikki är också världens gulligaste ! samuel och pontus har varit våran vardag. några dagar utan dom har kännts konstigt. vi träffade samuel första kvällen vi va ute på gute. sen dess har det varit vi fyra. lärt känna alla deras trevliga vänner och levt livet med dom helt enkelt. sen har vi alla på piraten. grymma är dom. vissa tycker man om mer eller mindre, men vi har sjuka minnen med dom kan jag ju säga. vi har dessutom klarat oss ganska bra utan allting här hemma också. vi har lärt oss livets hårda väg. hur man lever och hanterar situationer som dyker upp.

kan inte förstå att vi är hemma nu. det känns så jäkla sorgligt ! mest för att lämna allt där nere och faktiskt vardagen som vi levde varje dag där. bråttas med chrisse , alla jobbiga kunder, GUTE, piratgrillen, pastan med tomatsås.ja ALLT! det känns sjukt att vi hunnit med allt på två månader.

men gotland finns i mitt hjärta. kommer komma tillbaka dit. (om två veckor tillochmed) det har varit en resa som satt sig långt in i hjärtat. och jag är glad för varje dag jag har upplevt där nere.

nu är det bara att packa om och ladda om. för imorgon är det RHOOOOOOODOS dom gäller :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0