Taizé resan

tänkte skriva lite om den.

vi åkte på lördag morgon. när jag kom hade lito tagit platserna där bak. alltså hade vi fem säten på 2 pers. väldigt skönt (;. det va mys också eftersom de flesta kom bak och myste med oss, och vi slapp springa fram. alex fick också vara med och myssova med oss där bak på natten också. fastän jag inte fick sova :@ ? tihi.
bussresan va lång, men som vanligt bra. när vi kom fram på söndagen va iallafall jag trött som fan.

sedan skulle vi få intrudition, och  vi som va över 17 fick välja jobb. jag och lito valde frukosten först. ingen tog klivet lixom (;. men sen fick vi med oss andreas, tobbe, mattis och sofia.  vi tänkte att det va chill att dela ut maten på morgonen , och sen va man klara ? sååå jobbigt kan det väl inte vara ? men , vi hade typ räätt fel. vi fick genom gång senare på kvällen sen. och det ända jag kommer ihåg från den genomgången är typ ; 4, 4, 4 ! så vi trodde vi skulle misslyckas totalt :p.
vi fick nog det tyngsta jobbet av alla.. vi började 7 varje morgon (alla andra gick upp typ 8.30, vissa runt 10) och slutatde runt typ 11-11.30.. medan vissa hade som jobb att byta en toalettrulle klockan 21.30.

så dagen efter va det bara att ta sig up, och fy fan va hemsk det va.. jobbet sög från början. och vi orkade verkligen inte. men vad skulle vi göra ? annars skulle hitler komma och väcka hela bromma för att vi inte kom till jobbet.. efter att vi jobbat så duschade vi och sen chillade vi  vidare.. vi frukost gänget pallade inte med bibelstudier, så vi togdet lugnt istället. senare va det mässa, middag och oyak (som iår sög föresten) vi hittade lite nya vänner, så det va helt okej.

dagarna såg ut såhär ungefär hela veckan.. ända skillnaden va väl sällskapet vi umgicks med under veckan. göteborgarna va helt klart favoriter. 'svensk' fick en pinne i handen sista kvällen dom va där. så det va lite segt, alla va helt sega efter det. men men. oskar va också skön. aldrig skrattat så mycket åt någon på så kort tid förut! haha.

sen va det hemresa osv. sista jobb dagen också, och det va verkligen jobbigt! sakanr det såmycket. och hitler (gabriel vår chef) va typ den skönaste ever. även bernars och michael.så det va grupp foto som troligtvis kommer upp på facebook snart, och massa hejdå. (jag och lito sprang tillbaka och sa hejdå till gabriel en gång till)..bussresanva lite seg (mysig, heh) alla va så tråkiga på något sätt. menmen. jag va sjuuukt trött, verkligen helt slut. fast den här gången fick jag sova iallafall, och det vatyp det oskönaste någonsin. alex och lito sov jätte gott och fint, jag fick typ sitta upp. buhu.
och nu är jag sjuk, som alla andra från resan :p..

men nu är jag hemma. jag och chrisse (nya bk) har haft det jätte underart. det är svårt att få ner en sånhär resa i ord och i en blogg. allt jag kan säga är att jag saknar taizé och människorna något enormt. vi kommer troligtvis åka nästa år också. lixom, varför gå miste om något så sjukt roligt ? den är nog den bästa resan jag gjort. och tack och lov för att jag hade chrisse vid min sida. annars hade allting sugit. och vi satt lixom ihop hela resan.förutom en morgon som jag fuckade ur lite, heheh (a). men det löste sig ju. så tack gumman, du gjorde min vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0